Tuesday, March 30, 2010

Moscow dan bomb

Salam wrt

kes bombing di Moscow Isnin lepas menjadi berita hangat buat students2 yang belajar di semua universiti di Rusia.alhamdulillah tidak ade mana2 students Malaysia yang maut disebabkan peristiwa tu..dan dibuatkan cerita,suicide bomber tu bertudung..jadi yang terkena tempiasnye adalah kita yang bertudung ni.isk..polis sudah merayau2 di jalanraya bumi Rusia,dan dengar cerita ade pulak wanita yang bertudung dipukul arini.

yang bermain di fikiran sy skarang..patutkah parents sy menghadiri majlis graduasi sy bulan Jun nti?dah mesej abah untuk decide nak dtg atau x..sy redha ngan ape2 decision diorang.

kematian itu pasti..cuma adakah kita prepare untuk mati.jangan hanya takutkan mati tetapi xberusaha untuk menghadapi mati..kalau kita takutkan mati,itu tandanya kita ada sifat cintakan dunia.isk..amaran besar Allah buat diriku yg alpa..

Umar al-Khatab ade sebuah cincin yang terukir kata2 ini..'cukuplah kematian sebagai peringatan buat diriku Umar'.rasanye elok jgk sy ada cincin mcm ni sebagai penasihat setia sy.maybe boleh minta masa nak kahwin nti?

Ya Allah..lindungilah kami daripada malapetaka dan gangguan manusia..jika Engkau mentakdirkan mati buat kami,matikanlah kami sebagai para syuhadaMu..amin..

No comments: